måndag 27 juni 2011

Studenten

Hej.
Har hänt en massa sedan jag skrev sist, har bland annat tagit studenten vilket var det bästa jag någonsin gjort. Hela dagen var perfekt. Har nog dock ej insett att jag faktiskt aldrig behöver gå i skolan igen om jag inte vill. Allt är helt upp till mig från och med nu, och det är en förjävla skön känsla...

Så, till själva studentdagen. Champagnefrukosten hade vi här hemma hos mig, och det var en trevligt timme och en halv med mina fina klasskompisar. Vid 9 bar det av nedåt skolan för avslutning, tal, stipendieutdelning och sång. Vidare gick vi till språkhuset där vi hade en enskild "avslutning" med klassen med betygsutdelning och så vidare. Runt 11 blev det äntligen dags för utspringet, och bäst som vi är (sp08a) så sprang vi ut först. Ute på skolgården stod all släkt + Lisa med familj och väntade. Fick världens bästa överraskning där också då Åsa hade kommit ända från Spanien för att vara med.

Vid 12 gick alla Rudbeckianer på en promenad genom stan, och sedan var det dags för flaket vilket var något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Sjukt kul verkligen men samtidigt helt galet. Lisa och Benke hämtade mig vid skolan och sedan åkte vi hem till mig där jag hade mottagning. Återigen fick jag världens bästa överraskningar/presenter. Av mamma och pappa fick jag ett par skidor som jag kollat på hur länge som helst, blev överlycklig. Den andra överraskningen var väldigt speciell, för det är nämligen så att jag och Åsa har retat mamma i flera år över att hon aldrig valde någon gudmor/gudfar till oss barn eftersom hon var rädd att såra någon om den inte blev "vald". I alla fall så höll Åsa tal och hon avslutade med att berätta att mamma, pappa och hon kommit överens om, ifall jag ville det, att göra ett papper som sa att hon var min officiella gudmor. Det var världens bästa present och verkligen inte något jag hade väntat mig, total överraskning!

Hade tänkt skriva om första jobbveckan och midsommar också, men då blir det alldeles för långt haha. Det tar jag en annan gång.


Inga kommentarer: